ניתוח פרופיל קישורים של מתחרים הוא תהליך חיוני לכל אסטרטגיית SEO יעילה.
לעיתים קרובות, על ידי הבנה וניתוח של פרופיל הקישורים של המתחרים המובילים, ניתן ללמוד מה עובד עבורם ומה לא, וליישם את הידע הזה כדי לשפר את האתר, להרחיב את מערך בניית הקישורים ולעלות בדירוג בתוצאות החיפוש.
איך לנתח את פרופיל הקישורים של המתחרים כמו מקצוען SEO?
על פי חנות ההפתעות של לינקים, חנות אשר מציעה קניית כתבות במקומונים, קניית כתבות יח"צ בפורטלים (וואלה, כלכליסט, מעריב וכדומה) או קניית קישורים באתרי נישה, ניתן ללמוד לא מעט נתונים על המתחרים שלך באמצעות ניתוח פרופיל הקישורים שלהם. פעמים רבות, ניתוח פרופיל הקישורים יחשוף בפניך לא רק את מקורות הקישורים אלא גם את הביטויים והאנקורים שהמתחרים שלך מתעדפים באסטרטגיית הקידום שלהם.
שימוש בכלים מקצועיים לניתוח קישורים
כיום, ישנם מספר רב של כלים שיכולים לעזור לך לנתח פרופיל קישורים לכל אתר קיים ברשת.
מערכות וכלים כמו Ahrefs, Semrush ו – Moz Pro, מאפשרים לך לראות את מספר הקישורים הנכנסים שיש למתחרה שלך, את האתרים המקשרים אליהם, את ה-DR (Domain Rating) או DA (Domain Authority) של האתרים המקשרים ועוד שלל נתונים מקצועיים אשר יאפשרו לך לחקור ולהתחקות אחר פרופיל הקישורים של המתחרים שלך.
ניתוח סוגי הקישורים של המתחרים
לאחר שחשפנו את רשימת הקישורים של המתחרים, חשוב לנתח את סוגי הקישורים של המתחרים:
- קישורים מקצועיים – קישורים אשר מגיעים מאתרים מקצועיים, רלוונטיים ובעלי סמכות גבוהה במיוחד. לעיתים קרובות, קשה מאוד עד בלתי אפשרי להשיג קישורים מסוג זה ללא השקעה כספית.
- קישורי אורח – קישורים אשר מגיעים מאתרים רלוונטיים שבהם כתב המתחרה מאמר אורח.
- קישורים ממדריכי עסקים – קישורים אשר מגיעים ממדריכי עסקים מקוונים, כמו דפי זהב, Yelp ואינדקסים מקצועיים אחרים.
- קישורי תגובות – קישורים אשר מגיעים מתגובות בבלוגים או פורומים מקצועיים.
- קישורים בתשלום – קישורים אשר מגיעים מרשתות או חברות אשר מציעות שירותי בניית קישורים בתשלום.
ניתוח איכות הקישורים של המתחרים
מקדמים רבים טוענים שלא כל הקישורים שווים, לכן חשוב להסתכל על איכות הקישורים שיש למתחרה שלך ולא רק לכמות הקישורים הסופית. ניתוח איכות הקישורים, יכלול התייחסות לפרמטרים הבאים:
- רלוונטיות – האם האתר המקשר רלוונטי לאתר של המתחרה?
- סמכות – מה ה-DR ו-DA של האתר המקשר?
- Trust – כמה "כוח SEO" זורם מהאתר המקשר?
- מיקום הקישור – האם הקישור ממוקם במקום בולט באתר המקשר?
- טקסט העוגן – האם טקסט העוגן רלוונטי למילות המפתח שעבורן המתחרה מנסה לדרג?
לסיכום, לאחר ניתוח פרופיל הקישורים של המתחרים שלך, ניתן יהיה לזהות בקלות רבה הזדמנויות מהירות, קלות ופשוטות לבניית קישורים משלך. לדוגמא, ניתן לפנות לאתרים שמקשרים למתחרה שלך, לבקש מהם לקשר גם לאתר שלך או להציע להם לכתוב תוכן אורח רלוונטי בתמורה לקישור חזרה לאתר שלך. בכל הקשור לפלטפורמות פתוחות או חינמיות, ניתן להגיש את האתר לאינדקסים או להשתתף בדיונים מקצועיים בבלוגים או פורומים מקצועיים.
המאמר נכתב בשיתוף עם חנות ההפתעות של לינקים, שירות בניית קישורים מאתרים איכותיים, מובילים ומקצועיים במגוון רב של תחומים בישראל.