שיווק ברשתות חברתיות הפך כבר לפני שנים לכלי מרכזי באסטרטגיה השיווקית של כל עסק המכבד את עצמו. בין אם מדובר בעסק של נותן שירות יחיד או חברה עם מאות עובדים, הדיגיטל הוא הערוץ המרכזי לפרסום יעיל ומוצלח, והסיבות לכך הן מספר יתרונות משמעותיים שיש לו על פי כל חלופה קיימת.
בניית אסטרטגיה שיווקית כיום מתמקדת בראש ובראשונה בדיגיטל ולאחר מכן במדיות אחרות ויש לכך סיבות טובות. הדיגיטל מציע יתרונות שאין לאף מדיה אחרת והדבר בולט אף יותר כאשר מדובר על שיווק ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק, טיקטוק או אינסטגרם.
מהם היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות?
רשתות חברתיות הן המדיה הכי נפוצה כיום בעולם הדיגיטל וכולם נמצאים שם. יש בישראל מעל 5 מיליון משתמשים של פייסבוק, מיליון וחצי של אינסטגרם ומעל מיליון בטיקטוק. הפלטפורמות הללו מאפשרות לכל אחד להעלות תכנים, להגיב על תכנים של אחרים ולהיות חשוף לתגובות ומעורבות בתכנים שלו כמובן.
עולם הפרסום לא פוסח על הרשתות החברתיות המובילות אלא מאמץ אותן לחיקו בשל היתרונות הרבים שיש בהן. שיווק ברשתות חברתיות הוא חובה עסקית בשל היתרונות הללו:
- הגודל כן קובע – כפי שציינו, רוב הישראלים חברים ברשתות חברתיות. יש נטייה לקטלג את החלוקה של המשתמשים ברשתות הללו על פי גיל, כאשר פייסבוק מושכת בעיקר את המבוגרים יותר (מעל 35), אינסטגרם את המבוגרים הצעירים יותר (18 עד 35) ואילו טיקטוק נהנית מתפוצה רחבה ביותר בקרב בני נוער וצעירים מתחת ל 21. למרות החלוקה הזאת, יש ברשתות הללו חברים מכל קשת הגילאים ותמצאו סבתות בטיקטוק או בני נוער באינסטגרם וכדומה. מדובר על פלטפורמות גדולות שמכסות את רוב הישראלים.
- כל האמצעים כשרים – פרסום ברשתות חברתיות אפשרי כיום בטקסט, תמונות או סרטונים. אלו האחרונים הפכו להכי פופולאריים בשנתיים האחרונות וכיום פרסום בטיקטוק, אינסטגרם או פייסבוק של סרטון המציג שירות כלשהו או מוצר מסוים הם נפוצים ביותר ומגיעים לחשיפה גבוהה במיוחד.
- מטרה ממוקדת – הפלטפורמות הללו מעניקות אפשרות יוצאת דופן של שימוש במסד הנתונים העצום שיש להן עלינו (מה מצבנו המשפחתי, במה אנו עוסקים, מה מעניין אותנו, מה התכניות שלנו, מה ההעדפות שלנו וכן הלאה) כדי שנוכל לתכנן פרסום ממומן בפייסבוק או תכנון של פרסום ממומן באינסטגרם בצורה מפולחת לקהל היעד שמעניין אותנו. רוצים רק אימהות לילדים בני 2-5 מאזור השרון? אי בעיה. המודעה שלכם תופץ רק למי שעונות על ההגדרה הזאת. אין לאף מדיה אחרת את היכולת לפלח כך את קהל היעד.
- פריק קונטרול – אין שליטה טובה יותר בקמפיין פרסום מאשר ברשתות חברתיות. אפשר לקבל נתונים סטטיסטיים מפורטים על כל קמפיין בזמן אמת ואפשר על פי הנתונים הללו להרחיב את הקמפיין, לעצור אותו או לשכפל אותו לקהלים נוספים וכדומה. הכל חשוף ומפורט ובעיקר בזמן אמת. אין פתרון כזה למדיות שלא בדיגיטל.
לסיכום נציין שיש יתרונות רבים וטובים לשיווק ופרסום ברשתות חברתיות ואין תחליף הולם שמתקרב ליתרונות הללו לאף מדיה אחרת כיום.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מתמחה בביצוע שיווק דיגיטלי לעסקים ברשתות החברתיות הגדולות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכדומה).